Green Wedding

Hogyan lettem esküvőszervező?

2015. december 08. - Gyógy Cseppke

Novemberben volt egy előadásom a WERK Akadémián, ahol az intézményvezető Vándor Ágnes felkérésére lehetőségem volt előadni a rendezvényszervező szakos hallgatóknak egy közel 3 órás előadás keretein belül a mai esküvő trendeket, megoldásokat, változásokat. Ott tették fel nekem azt a kérdést, hogyan lettem esküvőszervező és rövid gondolkodás után ki is mondtam a választ.

kepernyofoto_2015-12-08_16_32_16.png

fotó: Forbes 2015

Szerintem vannak emberek, akik egyszerűen zsigerileg tudják, hogy mi való nekik. És néhány rövid kitérő után már nagyon hamar ráállnak arra az útra, ami nekik rendeltetett. Én is ilyen szerencsés ember vagyok, mert bár a pályámat jogászként indítottam, ami azt jelenti, hogy elvégeztem a jogi egyetemet, de a szakmában valójában egy pillanatig nem tevékenykedtem. Szeretem érezni az élet áramlását, emiatt mostanában sokat forgatom Csíkszentmihályi Mihály Flow könyveit (szeretettel ajánlom nemcsak az esküvőjükre készülődő izgulós menyasszonyoknak is, hanem mindenkinek, akit érdekel az egyik legelismertebb boldogságkutató véleménye arról, mi és hogyan tesz minket boldoggá a hétköznapokban).

Valahogy mindig is tudtam, hogy a rendezvények világa az én világom. Ezért amikor adódott egy lehetőség egy reklámügynökségnél, ahol rendezvényeket bonyolíthattam le, lecsaptam rá. Évekig tanultam, csináltam, keményen dolgoztam, aztán megszülettek a gyerekeim. Tudtam, hogy ezt a területet nem szeretném elengedni, de az állandó szervezések közül valamit, mivel családanya lettem,  biztosan el kell engednem. Nem is gondolkoztam sokat, egyszerűen tudtam, merre kell mennem, mert nagyon jól tudtam,hogy mi az, amit úgy tudok csinálni, hogy szinte nem is munkaként tekintek rá, hanem mint egy hobbira, mint egy különleges szenvedélyre.

Így hát azóta is ezt művelem, csak most már kifejezetten egy témára koncentrálok: az esküvőkre. Elvégeztem Preston Bailey new yorki Green Wedding kurzusát és megtanultam: ehhez a szakmához kell, hogy az ember szeresse az embereket, akarjon és tudjon is velük kommunikálni. Szerencsésnek érzem magamat, hogy ez nekem készség, és nagyon kevés kivételtől eltekintve szinte minden párommal kialakul egy olyan kapcsolat az esküvő szervezése során, ami később is megmarad. A napokban kaptam például egy levelet egy olyan pártól, akiknek most született meg az első közös kisgyermeke, ők minden évben be is jelentkeznek nálam a házassági évforduló napján.  Vagy egy másik páros, akik minden alkalommal, amikor Magyarországon járnak (vegyes esküvő volt, a férj skót, a feleség egy magyar hölgy) felhívnak és megkérdezik, mi van velem. 

prestonvideo5-600x400.jpg

fotó: Preston Bailey

Ezek azok a visszajelzések, amik megmutatják, hogy jó utat választottam. Valahogyan éreztem, vagy talán ismertem magamat annyira már egy bizonyos idő után, hogy tudtam, a rendezvények mozgalmas és aprólékos személyiséget kívánnak. Az esküvők pedig valójában egy olyan szervezőt, aki nemcsak a mechanikus szervezést vezényli, hanem pszichológus, barát és alkalmanként édesanya lélek is egyben. A legjobban beszélgetni szeretek az emberekkel, ezt tudom a legjobban hasznosítani a munkám során, hiszen ahhoz, hogy olyan esküvő legyen a végeredmény, ami egy életre szóló élmény, ahhoz nincs más út, csak a kommunikáció.

Ezért ezt a szakmát elsősorban olyanoknak ajánlom, akik nyitott szívvel és valódi kíváncsisággal állnak az emberekhez.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://greenwedding.blog.hu/api/trackback/id/tr118149234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása